Norsk nettbutikk - Hurtig levering - Fri frakt over 999,-

  1. Avtalen

Les gjennom våre handelsbetingelser for netthandel hos thebasicshop.no.

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre handelsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom The Basic Shop AS og deg som kunde. Merk at handelsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos The Basic Shop. 

  1. Partene

Selger:

Firmanavn:                                      The Basic Shop AS

Organisasjonsnummer:            916 319 738

Postadresse:                                   Haraldsgata 152, 5527 Haugesund - Norge

Telefon:                                             48 99 49 90

Epost:                                                desk@basicshop.no 

KundeSupport telefon 48 99 49 90  (hverdager 10-16)  eller mail desk@basicshop.no. Vi besvarer alle spørsmål via e-post innen 24 timer på hverdager. 

Kjøper:

Kjøper er en forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen/kunden. 

  1. Pris:

Samtlige priser er i norske kroner ( NOK ), inkludert gjeldende mva og alle andre avgifter.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer / tilbud og kan ikke kombineres med andre rabatter.  Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi. 

  1. Produkter

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke The Basic Shop stå til ansvar for valg av størrelse.

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

  1. Avtaleinngåelse

Avtale om kjøp inngås når kunden har mottatt ordrebekreftelse via e-post fra The Basic Shop As. Det forutsettes at kunden har gitt riktige opplysninger om e-postadresse og fysisk adresse.

Ordren`s salgsbeløp trekkes fra kundes kort / eller annen betalingsløsning når bestillingen leveres fra selgers lager. 

Avtalen er ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

  1. Betaling:

Kort/Vipps

Du kan betale med Visa, Mastercard og Vipps. 

Velg kortbetaling og følg instruksjonene. 

Varene sendes direkte efter betalingen og det tilkommer ingen ekstra avgift. 

Klarna :

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna. 

  • Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du her.
  • Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.

For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/konto:
Man må være fylt 18 år for å gjøre avtale med Klarna.
Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no 
    1. Frakt

    Fri frakt for ordrer over kr 999,- etter evt rabatt.

    For ordrer under kr 999,- er fraktkostnaden:

    • kr 119,- ved sending "Pakke til hentested". Denne pakken hentes ved et valgt hentested. 1-4 virkedagers leveringstid.
    • Kr 89,- ved sending "Pakke i Postkassen". Da blir den levert rett i din postkasse. 2-5 virkedagers leveringstid.

    Merk at ved "Pakke i Postkassen" gjelder dette kun for sendinger under 4 kg, og forsendelse tiden er som regel 1-2 dager lengre enn "Pakke til hentested". 

    Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representanter, har fått varen levert i tråd med punkt 10. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

    1. Angrerett, Retur og Bytte.

    Hos The Basic Shop har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden.

    Returfrakt betales av kunden. Vi har en fast fraktkostnad ved retur på kr 89.- som trekkes fra beløpet som betales tilbake. Beholder du deler av leveringen,betaler du kun kr 39.-  Ved bytte og reklamasjon belastes ikke returfrakt.

    Dersom du betalte frakt da du bestilte, blir ikke dette beløpet refundert.

    Ved alle returer skal returskjema, som fulgte med forsendelsen, fylles ut. Mangler du returskjema send oss en mail, desk@basicshop.no

    Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

    Undertøy, strømpebukser og badebukser kan ikke byttes/returneres.

    Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpstidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

    Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no

    Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.

    Ubrukte varer

    For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker. Sko kan derfor ikke testes utendørs/på trening hvis du skal returnere dem.

    Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt. Vær derfor oppmerksom at dersom du teiper og ødelegger en skoeske i returforsendelsen, kan ikke varen selges videre og går under brukte varer.

    Brukte varer

    Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

    Bytte

    Hos The Basic Shop har vi gratis bytte.
    Slik utfører du bytte:

    1. Legg inn ny bestilling i nettbutikken på den varen du ønsker å bytte til og skriv ned det nye ordrenummeret som du får på e-post etter bestillingen er fullført på returskjemaet. 
    2. Fyll ut resten av returskjemaet og kryss av for ”Bytte” i returårsak.  Klistre returetiketten godt synlig på posen. Returetiketten fikk du sammen med pakken din da du mottok den. 
    3. Lever den til nærmeste Post Norge utleveringssted / postkasse.. Merk at pakken ikke kan sendes med andre enn Post Norge / Bring.

    Vi tilbyr GRATIS bytte dersom du følger denne veiledningen. Hvis du ønsker å bytte størrelse på en vare som du har kjøpt på salg/rabatt og som nå har en høyere pris, sender du e-post til desk@basicshop.no ordrenummeret på din nye bestilling så kan vi gå inn å justere prisen manuelt slik at du får samme tilbudspris på ditt størrelsesbytte.

    Ved alle skal returskjema, som følger med forsendelsen, fylles ut. Mangler du returskjema send oss en mail, desk@basicshop.no

    10. Levering og forsinkelser.

    Rask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Ordrer mottatt før kl.14.00. sendes samme dag. Normal leveringstid er fra 1-4 virkedager. Vårt hovedkontor og lager er i Haugesund Sentrum, hvor du også er velkommen til å hente din ordre hvis du vil ha den samme dag.

    Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos The Basic Shop eller Bring/Posten. Hvis forsinkelsen (forsendelsesdato) er lengre enn 14 dager har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad.

    Vi sender alle pakker med Bring/Posten dersom ikke annet avtales i samband med bestillingen og leveres på annen måte enn standard leveringsmåte.
    Vi kan dessverre ikke sende varer til Svalbard. 

    Dersom din pakke og/eller innholdet er transportskadet når du mottar pakken fra oss, så meld direkte fra om dette hos utleveringsstedet (til oss dersom varen ble levert i din postkasse).

    Dersom en pakke forsvinner under transporten må du melde fra om dette til vår kundetjeneste i løpet av rimelig tid (senest 14 dager etter forventet ankomst).

    Leveringsmåte:
    • Pakke i Postkassen – Bestillinger som har lav vekt og volum kan leveres med leveringsmåte "Pakke i Postkassen". Bestillingen blir da levert direkte i din postkasse. Max fraktgrense er 2kg. Leveringstid 2-5 virkedager.
    • Pakke til hentested - Bestillinger som hentes på valgfritt hentested. Max fraktgrense er 35 kg. Leveringstid 1-4 virkedager.
    • Pakke levert hjem - Bring leverer pakken til deg personlig på døren. 1-4 virkedager.
     

    Uavhentet pakke:

    For pakker som ikke hentes ut debiterer vi en avgift på kr 249,-. Det tilsvarer kostnadene vi har for å sende ut samt få pakken fraktet i retur til oss.

     

    11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav.

    Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Før en retur pga reklamasjon må du ta kontakt med oss. Det må dokumenteres hva som er problemet med varen. Vi kan da kreve nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

    Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

    Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

    Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.
    Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.

    Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema vedlegges fysisk i din bestilling.

    Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no

    På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er. 

    1. Selgeren rettigheter ved kjøperens mislighold

    Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

    • Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
    • Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
    • Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
    • Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
    • Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster The Basic Shop kjøper med et gebyr, dvs retur- og ekspedisjonskostnader (kr 249,-) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
    1. Garanti / Personopplysninger / Alder / Konfliktløsning / Force Majeure

    Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.     

    Personopplysninger vil ikke bli videreformidler til noen andre parter, men brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.The Basic Shop AS behandler personopplysninger i overensstemmelse med gjeldende lovverk, inkludert EUs personvernforordning.             

    Alder: Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.                                                         

    Konfliktløsning: Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.

    Force Majeure: The Basic Shop AS er fritatt fra ansvar for mislighold av visse forpliktelser i forhold til disse generelle vilkårene, dersom misligholdet skyldes befriende omstendigheter som beskrevet nedenfor, og disse omstendighetene forhindrer, vanskeliggjør eller forsinker overholdelse av forpliktelser. Ansvarsbefriende omstendigheter er blant annet handlinger eller svikt fra myndigheter, ny eller endret lovgiving, konflikt på arbeidsmarkedet, blokade, brann, oversvømmelse, sabotasje eller ulykker av større omfang. Som force majeure regnes beslutninger av offentlig myndighet som påvirker marked og produkter i negativ retning, for eksempel advarselstekster, salgsforbud etc., eller unormal nedgang i markedet.